Tojásmentes pizza

Egyszerű, gyors, tej-, tojásmentes pizza

Eddig mindig csak süti receptekről írtam! Arra gondoltam, mi lenne, ha ma leírnám a kedvenc pizza receptem!?

A lényege, hogy egyszerű, gyors és ha szeretitek a vékony tésztás pizzát, akkor ezt bizony imádni fogjátok! Mióta megtaláltam ezt a receptet, standard 2 hetente 1x megcsinálom és pikk-pakk oda van egy tepsivel...

Ráadásul mindegy, hogy névnap, szülinap, vagy csak egy hirtelen összejövetel, lehet akár egy vacsi ötlet vagy gyerek zsúr, mert mindenhol megállja a helyét! 

A recept végtelenül egyszerű :

400g liszt (lehet teljeskiörlésű lisztből is, csak ne felejtsd el, hogy ez több folyadékot igényel, így a tészta is vastagabb lehet) 

200ml langyos víz 

1 csomag por élesztő 

2 evőkanál olaj

1 mokkas kanál porcukor (az élesztő miatt muszáj)

1 kiskanál só

Először a száraz összetevőket összekeverem, majd 2 részletben hozzáadom a vizet. Ezzel összedolgozom, majd mehet bele az olaj. Akkor lesz igazán jó, ha lágy tésztát gyúrunk belőle. Én nem szoktam keleszteni, de ha szeretnétek, akkor persze lehet. Tepsi méretűre nyújtjuk és megszúrkáljuk villával, hogy sütés közben a levegő ki tudjon jutni a tésztából és ne legyen hólyagos.

Ezután ízlés szerint tesszük rá a feltéteket és mehet a sütőbe 180 fokra - legkeverésen, egészen addig míg a sajt meg nem pirul a tetején.

Ez minden. Ezután már csak élveznünk kell, hogy milyen gyorsan elfogy!

img_20220709_173507.jpg