Amerikai csokis keksz

Mikor az ember elindít egy blogot, azt hiszi, hogy milyen egyszerű lesz majd. Néha ír egy bejegyzést, tesz fel pár képet és kész is. Aztán rájön, hogy a témaválasztástól nagyon sok minden függ. Az " Élet tojásmentesen" nem olyan egyszerű. De lehet, hogy csak számomra nem az. Lehet, hogy nem minden embernek való a blog írás. Nem minden ember tud/akar rá időt szánni, mert valjuk be, azért kell rá idő. Kezdve ott, hogy mikor valamit produkálni szeretnék, hogy utána ide feltölthessem, azt előtte otthon ki kell kísérletezni. Hogy nektem már könnyebb és egyszerűbb legyen az "élet tojásmentesen". Mert az élet nem egyszerű enélkül a kis, barna apróság nélkül. 

Most viszont mégis sikerült egy olyan finomságot kifundálni, amit régen nagyon szerettem enni is és csinálni is. Viszont nem mindig egyszerű összeegyeztetni az én különleges diétámmal. Ez nem más, mint a csokis keksz, vagy ahogy amerikában hívják "chocolate cookie". Lehet ez a poszt kicsit hosszabb lesz, de szeretném nektek leírni a receptet, hogy ti is kipróbálhassátok vagy épp egy jó alap legyen a további fejlesztésekhez. Ne lepődjetek meg a sok hozzávalón, próbáltam őket sorba szedni, ahogyan az elkészítés során következnek. Remélem a végén egy olyan finomság sül ki belőle, amit szívesen elkészítetek a hétköznapokra, suliba/munkába vagy csak nasinak, ha vendégek jönnek. Íme:

Hozávalók:

1 csésze liszt (én fehér tönköly lisztből szoktam)

1/2 csésze zabpehely apróra darálva (lisztből még nem próbáltam)

1tk kukorica keményítő

3/4 tk szódabikarbóna

1/4 tk só

1/3 csésze puha vaj (sótlan)(Ha nem puha nem lehet vele dolgozni)

4 evőkanál cukor (én 3 ek  barnacukrot szoktam és 2 ek xillitet)

1 cs vaniliás cukor

1 tk vanilia aroma

2 ek víz

1 ek olaj

2 tk sütőpor

100g csokidarabkák/aszalt gyümölcs darabkák/ mogyoró, dió, mandula darabok

 

Elkészítés:

1, Egy közepes tálban összekeverjük a lisztet, zabpelyhet, kukorica keményítőt, szódabikarbónát és a sót.

2, Egy nagy tálban alaposan összekeverjük a vajat, a cukrokal és a vanília aromát.

3, Egy kis tálban összekeverjük a vizet, olajat és a sütőport. ( a sütőpor elkezd pezsegni, de ez nem gond - várd meg míg kicsit "megnyugszik" és utána alaposan keverd össze.)

4, A vizes-olajos-sütőporos keveréket hozzáöntjük a cukros-vajas keverékhez és jó alaposan összekeverjük.

5, 2-3 lépésben hozzáadagoljuk a lisztes keveréket. Az utolsó adagnál már kézzel keverjük a tésztát. A tésztánk elég lágy. Nem folyik, de nem is olyan sűrű, hogy törtjön. (ha híg mehet bele pici liszt, ha nagyon keméyn akkor pici víz vagy tej)

6, Most mehet bele a csoki (vagy egyéb finomság amit csak szeretnétek) és alaposan beledolgozzuk.

7, Az összedolgozott tésztát egy dobozba tesszük (vagy folpack-ba csomagoljuk) és betesszük a fagyasztóba 1-2 órára. Ezt a lépést SEMMIKÉPP NE HAGYD KI. Egyszer én kihagytam, mert nem volt időm és sikerült sütnöm egy adag csokidarabos lepényt, ami még fél centi vastag sem volt :D. Szóval ha nincs időd, akkor inkább hagyd a fagyóban és mielőtt sütnéd előtte vedd ki fél órával.

8, A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A sütéshez a nagy fekete tepsit szoktam használni, amit minden sütőhöz gyárilag adnak. Ebbe én csak sütőpapírt teszek és semmi mást. Fogjuk a hideg tésztánkat és kis darabot letörve gombócokat formálunk belőle, majd kilapogatjuk kicsit és a tepsibe tesszük. Nekem kb. 11-13 golyóm szokott lenni a végére. Úgy szoktam pakolni, hogy az összes keksz beférjen egy tepsibe. Engem nem zavar ha kicsit összeér az oldaluk sülés közben. - Egy jó tanács: ne lapogassuk a golyókat nagyon vékonyra, mert sülés közben még kicsit szétterülnek és szépen kilapítják ők saját magukat. ha két részletben sütöd, akkor a megmaradt tésztát tedd vissza a fagyóba, míg nem lesz rá szükség)

9, Na most már mehetnek a sütőbe és 12-13 perc alatt meg is sülnek ezen a hőfokon. (ha ropogós kekszet szeretnél, akkor sütheted 2-3 perccel tovább, de vigyázz mert egyik percben még fehér, utána meg már sötét barna)

10, Mikor késznek nyílvánítottuk a kekszeket, kivesszük a sütőből, viszont 1-2 percig még a tepsiben hagyjuk, mert ilyenkor még annyira kis puhák, hogy nem lehet őket felszedni. Utána viszont melegen mehetnek bele egy zacsiba, hogy puhák maradjanak.

amerikai_csokis_keksz.bmp

Hát "ennyi"...Remélem kipróbáljátok és ha igen, utána írtok, hogy hogyan sikerült, ízlik-e nektek vagy éppen, hogy min változtattatok. Jó étvágyat kívánok :)