Cseresznye szezon...

Cseresznyés pite

A minap kaptam egy vödör gyönyörű cseresznyét! Egy részét persze megettük, a másikat lefagyasztottam a kislányomnak pürének, viszont jött a kérdés, hogy mit csináljak a megmaradt cserkóból.

Cseresznyés pitééét...

Soha nem szerettem a gyümölcsös sütiket. A sütit és a gyümölcsöt külön-külön persze nagyon. Viszont együtt... Valahogy sose tudtam megszeretni. Vagyis lehet csak meg kellett érnem rá, vagy rátalálni erre a receptre a nagymamámnál.

Mikor kiderült hogy nem ehetek tojást, akkor mama nagyon sok szuper receptet es ötlet adott nekem. Sokszor tartotta bennem a lelket, mikor elkeseredve mondtam neki, hogy "látod mamikám, ezt sem ehetem". Mikor mentem hozzá mindig meglepett valami finomsággal. 

Így tehát itt a legújabb tojásmentes csodasüti mama konyhájából:

250g langyos liszt

250ml langyos tej

250g porcukor

125g zsír 

10g élesztő (az élesztő friss legyen) 

Pici citromhéj (ízlés szerint. Ha valaki nem szereti ki is maradhat) 

Csipet só 

Az élesztőt felfuttatjuk a 1 dl langyos tejben. A tejbe teszünk a kimért cukorból egy kanállal. 

A lisztet elmorzsoljuk a zsírral, cukorral, majd hozzáöntjük az élesztőt. Mehet hozzá a maradék tej. 

Alaposan osszedolgozzuk és duplájára kelesztjük!

Ezalatt a cseresznyét félbe vágjuk, kimagozzuk és egy pici lisztbe beforgatjuk. 

Ha megkelst a tészta, tepsibe rakjuk és a tetejére rakjuk a cseresznyét és itt is hagyjuk kelni úgy 15 percig. 

Mehet a Sütőben 180 fokra, kb 30 percre. 

Jó étvágyat hozzá ☺️

 img_20220620_144138.jpg